25 Ocak 2016 Pazartesi

2015'in Gururu Bilim İnsanlarımız


Herkese merhabalar.

Uzun bir süre sonunda nihayet döndüm! ;) Benim için 2015 yılında gurur kaynağı olan birkaç Türk Bilim İnsanından göğsüm kabararak bahsetmek istiyorum.


1) Prof. Dr Feryal Özel. Doktor anne babanın kızı olanın Feryal Özel'in fizik ve matematiğe ilgisi daha çocukken başlamış. Ailesinin de kendisini yönlendirmesi sayesinde hem çok sevdiği bir işi yapıyor hem de çok başarılı. Başarısı 30 yaşında bir bilim insanı olarak NASA'da çalışmasından belli elbette. Kendisi iki çocuk annesi olan Feryal Hanım'ın eşi de sanırım astrofizikçi. Daha 28 yaşında iken Einstein ve John Nash gibi dehaların yer aldığı Büyük Fikirler listesine girmiş. Ne yapıyor derseniz; Uzaydaki kara deliklerin resimlerini çekip ölçümlüyor!

Gençlere tavsiyesi ''Neye ilgi duyuyorsanız onu yapın!''


2) Aziz Sancar. 1946 yılında Mardin'in bir ilçesinde başlayan hayatına Amerika'da devam etmiş olan çok saygıdeğer bilim insanımızın ebeveynleri hiç okuma yazma bilmemelerine ve diğer yedi kardeşlerine rağmen tüm imkanlarını kullanıp Aziz Bey'i okutmuşlar. 2015 yılında Nobel Kimya Ödülü alan bilim insanımızın çalışması; hücrelerin hasar gören DNA'ları nasıl onardığı ve genetik bilgisini koruduğunun haritalandırılması sayesinde olmuştur.

Gençlere tavsiye olarak; Dış ülkelere gidip görmelerini ancak kendisinin yaptığı gibi oralarda kalmamaları ve çalışmalarını kendi ülkelerinde sürdürmeleridir.

3) Doç Dr Mete Atatüre'nin adını duydunuz mu bilemiyorum ancak kendisi imkansız olarak kabul edilen ışığın sesinin ölçülmesi çalışması ile Türk Einstein olarak adlandırılmaktadır. 40 lı yaşlarının henüz başında olan  genç bilim insanımızın çalışmasının ismi ''ışığı sıkıştırma''dır. Benim kendisi ile denk gelmem ise GQ Yılın Adamları Ödül Töreni'nde kendisine verilen 'Yılın Sıradışı Başarısı' ödülü ile olmuştur. Genç bilim insanımızın tavsiyeleri nedir bilemiyorum ancak tüm kalbimle başarılarının devamını dilerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Evet yazımı okudunuz. Bu konuda sizinde fikrinizi merak ediyorum:)