26 Haziran 2015 Cuma

Sahur için alternatif; TAVUKLU YULAFLI BESLEYİCİ SALATA

Ramazan nedeniyle ana öğün 1'e düşünce insan ister istemez farklı lezzetler istiyor. Bugün yanılmıyorsam 9.oruç günümüz Allah tutanların oruçlarını kabul etsin! (Amin)

Orucu açmam için bana bir muz yada şeftali ve bir bardak soğuk süt kesinlikle inanılmaz yeterli geliyor. Sonrasında ise imsak kesilene kadar her yarım saatte bir bol sıvı tüketimi ile ufak ufak bir şeyler atıştırıyorum. Ne bileyim yarım ceviz, bitki çayı, salatalık... vs. Hal böyle olunca tadına bakmadığım ne varsa ufak ufak ta olsa tadına bakmak istiyorum. Sırf bu sebeple de dün gece sahur için kendime harika bir salata yaptım.



İki kişilik;
1/2 bağ semizotu ( bir kaç gün önceki postumda faydalarından bahsetmiştim )
4 iç ceviz ( isteğe göre kırılmış )
6 yaprak pazı
4 yaprak lollo rossa ( esmer marul )
5 adet küçük pancar turşusu
5 kiraz domates
2 parça tavuk göğüs eti
4 çorba kaşığı yulaf ezmezi
2 adet taze soğanın sadece yeşil yaprakları
isteğe göre taze nane ve fesleğen
Çeşni, zeytin yağ, limon, nar ekşisi, çeşni


Yıkamış olduğum yeşillikleri taze soğan haricindekileri elimle kopartarak parçalara ayırdım ki besin değeri kaybolmasın, Sonrasında hemen yulaf ezmesini ekledim çünkü salata hazır olana kadar biraz da olsa şişip daha lezzetli ve doyurucu olacak. Bundan sonra tavuk göğüsünü parmak genişliklerinde kesip kızgın tavada az bir zeytin yağı ile kızarana kadar pişirdim. Tavuklarımiz bir yandan pişerken ben de limon, nar ekşisi, zeytin yağ ve çeşnimi iyice çırptım ki özlensin! tavuklarımın çıkmasına yakın önce pancar turşularımı sonra ise kiraz domateslerimi çok ta küçük olmayacak şekilde kesip salatama ekledim. Ben salata sosumu tavuklarımdan önce salatama ilave etmeyi seviyorum ama sizin isteğinize bağlı...

Not: İsterseniz içerisinde fırında kızarttığınız kıtır ekmekleri de ekleyebilirsiniz. Böylece bayat ekmekler de değerlenmiş olur ;) Birinci resimde kıtır ekmek yok yani o benim salatam oluyor. İkinci resimde ki salataya kıtır ekmek de ekledik

Ramazan da benim gibi alternatif arayanlara afiyet olsun!

Hayırlı Ramazanlar.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Evet yazımı okudunuz. Bu konuda sizinde fikrinizi merak ediyorum:)