18 Haziran 2015 Perşembe

Sahur için pratik; Karnıyarık böreği tarifi...

Hayırlı Ramazanlar efendim,

Dün akşam 11 Ayın Sultanı Ramazan nedeniyle ilk teravih namazları kılındı ve gecesinde ilk sahurumuza kalktık. Ben bu ilk sahurumuz için 3 kişilik Karnıyarık Böreği yaptım.

Malzemeler 3 kişi için;
3 adet yufka,
2 yumurta (sarısını kullanacağız)
200 gr beyaz peynir,
1/4 bağ maydanoz
50 gr kaşar peyniri
2 adet yeşil biber
2 adet orta boy domates
pul biber, tuz, karabiber, kekik, nane
1 su bardağı kadar sıvı yağ
isteğe göre susam / çörek otu





Yapılışı önce iç harcımızı hazırlıyoruz. Peynirlerimizi bir kap içerisine rendeleyelim. Maydanoz, yeşil biber ve isteğe bağlı olarak baharatlarımızı da ekleyip karıştırıyoruz. Başka bir kapta ben küp küp doğradığım domateslerin suyunu sızdırıp harcımıza ekliyoruz.

İçimizi hazırladıktan sonra Yufkalarımızdan bir tanesini alıp içine 3 çorba kaşığı kadar yağı iyice  sürmemiz gerekmekte. Benim yerim dar olduğu için tek yufka ile çalışma yaptım. (Birinci resimdeki gibi) Yağı içice sürdüğümüz yufkamızı ikiye katlayıp önce ikiye sonra ise her iki dilimi de 3 parça olacak şekilde dilimliyoruz. Birer kaşık harcımızı yerleştirip sarıyoruz.

Not: Her bir börek aşağı yukarı paçanga böreği büyüklüğünde oluyor. Sarma işlemini yaparken çok sıkı yada çok gevşek olmamasına dikkat edin.

Yufkalarımızın sarımı bitince en önemli kısıma geliyoruz bir kase içerisine su koyuyoruz ve sarılı böreklerimizi bu su içerisinde bir tur çevirip yavaşça (patlatmadan sıkıp) önceden yağladığımız tepsimize diziyoruz. Tepsimize dizili olan böreklerimize önce çırptığımız yumurta sarılarını sürüyoruz sonrasında ise sivri uçlu bıçak yardımı ile harca inene kadar kesmemiz gerekiyor. 180 derece de ısıtılmış fırınımızda yaklaşık olarak 15 dk kadar pişirmemiz yeterli.

Gecenin bir yarısı uykulu şekilde ve zaman kısıtlaması yaşadığım için resim kaliteleri çok iyi değil lütfen kusura bakmayın. Ayrıca şimdi fark ettim ki o acele ile ben böreklerimin üstüne susam yada çörek otu serpmeyi bile unutmuşum :)))

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Evet yazımı okudunuz. Bu konuda sizinde fikrinizi merak ediyorum:)