23 Haziran 2015 Salı

Semizotu deyip geçme! Faydalarını biliyor musunuz?



Yemin ediyorum cennet gibi bir memlekette yaşıyoruz. 

Dün akşam iftar sonrası anneanneme yaptığım ziyaretimde bir de baktım mutfağın yeri komple toplanıp bir güzel yıkanmış semizotu ile serili... Egeli olmak böyle bir şey sanırım gördüğün ota, çöpe sevinirsin :))) Tam da Ramazan nedeniyle değişen metabolizmamız için deva!!!



Öncelikle kanı temizlemesi ve idrar söktürmesi sebebiyle şeker hastalarına , kanı sulandırması ve mineral değeri nedeniyle kalp hastalarına, lif açısından zengin bir bitki olması nedeniyle diyet yapanlara, içerisinde bulunan doymuş yağ Omega 3 nedeniyle de büyüme çağındaki çocuklara kesinlikle önerilmektedir! (yaz bunu bir yere) ;) Yani demem o ki; kaynana dırdırı hariç; gut hastalığından böbrek hastalığına kadar bir çok derde deva. :))))


                                 

Besin değeri açısında inceleyecek olursak 100 gr. taze semizotunun içerisinde: 32 kalori; 2 gr. protein; 3,8 gr. karbonhidrat; 0 kolesterol; 0,4 gr. yağ; 1,4 gr. lif: 4 mgr. fosfor; 40 mgr. kalsiyum; 0,2 mgr. demir; 80 mgr. sodyum; 45 mgr. potasyum; 180 IU A vitamini; 0,04 mgr. B1 vitamini; 0,03 mgr. B2 vitamini; 0,03 mgr. B6 vitamini ve 8 mgr. C vitamini.

Zaten çok sevdiğim ve Ramazan'da çok bir şey yiyemediğim için ben de iş yerime, bu akşam için yoğurtlu, cevizli küçük bir kase semiz otu salatası yapıp getirdim. İçerisinde de oldukça acı olan toz kırmızı biber serptim. Şimdi buzdolabımda misler gibi benim orucumu açacağım saate kadar beni bekliyor.

Not: Semizotu ile benim bile bugün öğrendiğim bir çok farklı tarifi netten bulabilirsiniz.

Hayırlı iftarlar! Hayırlı Ramazanlar!  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Evet yazımı okudunuz. Bu konuda sizinde fikrinizi merak ediyorum:)