11 Mart 2015 Çarşamba

Japon kültüründe geri dönüşümün altın ile taçlandırılması !!!

Son yıllarda artan ve beni memnun eden şeyler içinde şüphesiz ki Kendin Yap / Geri Dönüşüm Projeleri (DIY PROJECTS) var.

Bu projeler sayesinde biraz olsun tüketici olan yanımızdan sıyrılabiliyoruz diye düşünmekteyim. Bu konuda yetenekli olan insanlara da inanılmaz saygı duyuyorum. Gerçekten harika işler çıkartabiliyorlar. Bazıları başlı başına kıskançlık sebebi bile sayılabilir.



Bunun ile ilgili bir araştırma yaparken kısmen bağlantılı farklı konularda kendimi kaybetmişken Japon kültürüne dair bir şey buldum ve paylaşmak için gerçekten sabırsızlandım...

Japonlar kırılan eşyaların parçalarını birleştirirken yada kopan kısmını onarırken hasarlı olan parça yerine altın eritip kullanıyorlarmış; şöyle ki Japon kültürüne göre kırılan eşya aslında, insanın hayatındaki serrüvenini temsil ediyor. Yani insanın hayatı boyunca edindiği tecrübeler ile pişmesi, kaybetmesi gibi hasar alıp olgunlaşması, acı çekmesi, törpülenmesi... karşısında edindiği kişisel donanımı ile gençliğinden çok daha güzel ve değerli hale geldiği kabul ediliyor.

Ben şahsen bu benzetmeye bayıldım. Sizce de çok hoş bir bakış açıcı değil mi?

Ha bu arada Japon kültürüne göre onlar yeni tanıştıkları insanlara mesleklerini sormazlar. Bunu çok büyük bir hakaret olarak nitelendirirler. Sebebi ise insana değer vermeleri paraya yada makama değilmiş!!!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Evet yazımı okudunuz. Bu konuda sizinde fikrinizi merak ediyorum:)