17 Mart 2015 Salı

Yogi'msi olma yolunda 1. gün

Günaaaydın!

Tibet'in Gençlik Pınarı kitabını okuyanlar mutlaka hatırlar. 3 kez başlanan ve her hafta 2 şer tekrar eklenen 5 hareket vardır. Bu sabah Yogi Chacklee (aslen uzak doğulu) sayesinde bu hareketler ile Yoga derslerine başladık. Bu hareketlerle tiroid bezlerinin düzgün çalışması amaçlanmakta.

Tabi bu egzersizlere direk başlamadık. Öncesinde sıkı bir nefes alma teknikleri ve duruşuma dair uyarılarda bulunuldu.

Daha önce de bu hareketleri pilates yaparken yaptığım için vücut hamlığımı saymazsak çok da zorlanmadığımı gururla belirtmek hoşuma gider.Sonrasında ise Yoga'ya başlayanlar için en uygun olan Güneşi Selamlama'yı                             ( Suryanamaskara) gerçekleştirdik.



Güneşi Selamlama egzersizi yaklaşık olarak 20 dakika kadar sürmekte. Sağ ve sol bacak ile (iki set diyebiliriz) tekrarı yapılıyor. Yukarıdaki resmi baz alırsak saat 3 konumundan 9 konumuna kadar olan tekrarlar resmen canıma okudu. Sonrasında arınmışlık hissettim mi emin değilim çünkü ne hissediyorum diye duygularımı tartmak yerine Allah'ım geç kalıyorum hemen duş almalıyım endişesi yaşamaktaydım. Bir hafta içinde sonuçları gözle görülür şekilde farkediliyormuş. Bakalım bende ne gibi sonuçları olacak...

Bu arada okumayanlar için Tibet'in Gençlik Pınarı kitabını okumalarını gerçekten tavsiye ederim. Yapmaya karar vermeden önce lütfen doktor kontrolünden geçmeyi ihmal etmeyin.

Gününüz güzel geçsin.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Evet yazımı okudunuz. Bu konuda sizinde fikrinizi merak ediyorum:)