26 Mart 2015 Perşembe

Denemesi Bedava ( Plank nedir? )

Net olarak hatırlamıyorum, nerede denk gelmiştim ama bir sayfada ''Daha önce plank yapmamış biri 1 saniyenin nasıl zor geçtiğini bilemez.'' gibi bir şey yazıyordu. Ne doğru bir anlatım!

İkinci haftasına devam ettiğim 20 dk lık meditasyon, 5 er kez tekrarlanan Tibet'in Gençlik Pınarı Hareketleri, Güneşi Selamlama ( Suryanamaskara ) ve 25 dk lık Erica Vetra' nın 1. yoga videosu dışında son bir haftadır bir de plank çalışması da programıma eklendi. Şöyle yorumlayabilirim ( ananızdan emdiğiniz süt gerçekten burnunuzdan geliyor )



Plank nedir? Basit bir şekilde anlatacak olursam; üstteki resim gibi yere uzanıyorsunuz. Ayaklarınız arasındaki mesafe sadece 2 yumruk mesafesi olmalı. Kollarınız omuz hizasından dirseklerden 90 derecelik açı ile kırık şekilde yere sabitlendikten sonra başınız düz olacak (karşıya bakmadan) düz bir çizgi şeklinde vücudunuzu havaya kaldırıyorsunuz. Zaman su gibi akıyor tanımlamasının alt üst olduğu bir zaman süreci yaşayacağınızın kesinlikle ve kesinlikle garantisini veriyorum. 30 günlük plank çalışması süresince başta karın kaslarınız olmak üzere tüm ana kas gruplarınızın nasıl çalıştığını daha ilk günden farkedeceksiniz. Şimdi resme bakınca daha önce hiç denemeyenler için inanılmaz kolay görünüyordur eminim, bir de denedikten sonra konuşalım  ;))

Aşağıda benim de uyguladığım hatta bugün 7. gününü yaptığım plank programını göreceksiniz. Denemek isteyenler için paylaşıyorum.

Önemli: Başlamadan önce lütfen bir sağlık kontrolünden geçmenizi bel, göbek ve boyun fıtığı olanların ise doktorlarına danışmalarını hatırlatmak isterim.

Meydan okumak isteyenler için sadece ve sadece DENEMESİ BEDAVA demek istiyorum.

Sağlıklı günler ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Evet yazımı okudunuz. Bu konuda sizinde fikrinizi merak ediyorum:)